Seznamte se: C-Beauty
Každý, kdo se trochu zajímá o kosmetiku a trendy v oblasti krásy, jistě někdy zaznamenal pojmy jako K-Beauty a J-Beauty. Korejská a japonská krása si na mezinárodním poli kosmetického průmyslu vydobyly své nezastupitelné místo. Zejména o fenoménu K-beauty a korejských kosmetických značkách se mluví jako o trendsettlerech. Korejské firmy totiž naprosto vynikají svými inovacemi a neotřelými kombinacemi účinných látek. O tom se můžete přesvědčit na vlastní kůži třeba s produkty korejské BIO kosmetiky Whamisa nebo díky zcela výjimečným perlám kolagenu a kyseliny hyaluronové.
Oproti tomu Čína bývala vždy označována za levnou náhražku zahraničních prémiových značek. Není divu, že Made in China v lidech většinou nevzbuzuje zrovna důvěru. Lokální čínské kosmetické značky se ale snaží tento předsudek zvrátit a některým se to opravdu daří. Může být C-Beauty novým nastupujícím trendem?
C-Beauty filozofie péče o pleť
C-Beauty svou vizi čerpá z 2000 let trvající tradice čínské medicíny. Zdraví pokožky je v tomto pojetí projevem celkového tělesného zdraví a vnitřní harmonie. Podle C-Beauty vychází krása zevnitř ven, proto klade důraz nejen na povrchovou péči, ale i na vyváženou stravu a životní styl, které se na stavu pokožky nezbytně odrážejí. Čínská kultura se projevuje i v estetice balení, jejichž inspiračním zdrojem je třeba porcelánová malba či kaligrafie.
Jaký je rozdíl mezi C-Beauty a K-Beauty?
Alfou a omegou K-Beauty, tedy korejské krásy, je představa dokonalé pleti a docílení tzv. glass skin efektu. Jedná se o trend zdůrazňující sjednocenost a zářivost pokožky, která působí bezchybně jako hladké sklo. Tomu odpovídá také filozofie péče o pleť, která je založena na pravidelné několikastupňové péči s důrazem na hydrataci, vrstvení produktů a prevenci kožních problémů.
C-Beauty je oproti tomu výrazně minimalističtější. Jejím cílem není lesklost, ale naopak docílení matnosti a porcelánového vzhledu pleti. Typická pro C-Beauty je také obličejová akupunktura a využití kamene Gua Sha, které jsou v souladu právě s tradicí čínské medicíny. Zato se ale příznivci C-Beauty pořádně vyřádí v make-upu!
Čínská estetika aneb fenomén Douyin makeup
To, proč se o vzestupu C-Beauty v poslední době mluví tolik, je hlavně trend Douyin makeup. Douyin makeup se zrodil na čínské sociální síti Douyin, známé také jako čínská verze TikToku. A čím si Douyin makeup získal influencery a vizážisty z celého světa?
Příznivci Douyin makeupu volí místo čistých stínů raději třpytky a místo přirozeně zvýrazněných řas je tvarují do formy pavoučí sítě (tzv. Manhua, či manga řasy), které nápadně připomínají anime a manga styl. Chybět nemůže ani výrazná růžová tvářenka a efekt rozmazaných kontur rtů. Make-up C-beauty má hlavně působit mladistvě žensky, zazářit a podpořit „roztomilé“ rysy na obličeji. A čím víc třpytek, tím éteričtější je výsledný dojem.
Nedá se předpokládat, že C-Beauty sesadí z trůnu K-Beauty. Ale dost možná nám C-Beauty v následujících letech ukáže, že může být důstojnou alternativou na poli kosmetiky a hlavně v oblasti líčení. Koneckonců trend Douyin makeup si již podmanil i západní svět. Rozhodně tak o C-Beauty neslyšíme naposledy.